Gaz do opon opiera się na bardzo prostej zasadzie. Dotychczas stosowane sprężone powietrze zawiera zwykłe niepożądane składowe jak: tlen, olej, kurz i wilgoć atmosferyczną, które są szkodliwe dla Waszych opon. Gaz do opon nie zawiera takich dodatków i w ten sposób eliminuje wszelkie ich ujemne wpływy.
- Gaz do opon jest bez tlenu
Tlen jest przyczyną starzenia się materiału i tym samym całej opony. Wysokie temperatury eksploatacyjne i obecność tlenu wspomagają proces nagrzewania się wnętrza opony i są główną przyczyną utraty ciśnienia.
Gaz do opon opiera się na bardzo prostej zasadzie. Dotychczas stosowane sprężone powietrze zawiera zwykłe niepożądane składowe jak: tlen, olej, kurz i wilgoć atmosferyczną, które są szkodliwe dla Waszych opon. Gaz do opon nie zawiera takich dodatków i w ten sposób eliminuje wszelkie ich ujemne wpływy.
- Zalety podczas wymagającej eksploatacji
- zmniejszenie powstawania pęknięć i tym samym destrukcji opony
- utrzymanie ciśnienia opon 5 razy dłużej niż dla sprężonego powietrza
- podwyższenie okresu użycia opon
- podwyższone bezpieczeństwo eksploatacyjne
- Zalety dla karawanów, przyczep mieszkalnych, przyczep i motocykli
Długie przejazdy, jakie są wymagane od pojazdów, zmieniają charakterystyki wymiarowe i mechaniczne opon oraz przyśpieszają w ten sposób ich starzenie strukturalne, które może w konsekwencji doprowadzić nawet do destrukcji opony i zagrożenia bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Nieczynna mieszanka lotna gazu do opon pomniejsza ten efekt starzenia opon, ponieważ poprzez jej stosowanie charakterystyka opon pozostaje mniej zmienna. Gaz do opon jest małym uzupełnieniem zwiększającym bezpieczeństwo.
- Gaz do opon jest bez oleju
Do smarowania sprężarek z reguły stosuje się olej, który w drobnych ilościach przedostaje się wraz z powietrzem do opony. Przy tym obecność oleju wewnątrz opon wyraźnie przyspiesza proces starzenia gumy, a reakcja z tlenem prowadzi do wytwarzania łatwopalnych mieszanek lotnych.
- Gaz do opon jest bez wilgoci
Zastosowanie zwykłego powietrza oznacza jednocześnie obecność wilgoci atmosferycznej w oponie. Pojawienie się wilgoci powoduje nie tylko wahania ciśnienia zależne od temperatury, ale prowadzi także do utleniania i starzenia się wewnętrznych części opon, czyli powierzchni wewnętrznej gumy, zaworu dętki i wewnętrznej powierzchni felgi.